نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندر عباس > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرعباس > اخبار آموزشی > آمادگی جهاد دانشگاهی استان به منظور آموزش مهارتی نیروی انسانی در ساحل مکران
۱۶۹ بازدید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان، محمد دلپسند بعد ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان، افزود: در استان هرمزگان ظرفیت‌های زیادی برای جهش و تکاپو در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد برهمین اساس جهاددانشگاهی بنا به رسالت خود در تربیت نیروهای مهارتی با جدیت به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت ورود پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در استان شاهد جهش صنعتی به ویژه در شرق استان و سواحل مکران هستیم که باید برای جلوگیری از مسائل اجتماعی این گونه جهش در طولانی مدت، به سمت آموزش نیروی انسانی ماهر و توانمند بومی گام برداشت.

دل پسند افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی این قابلیت را دارد که بتوانند جهت آموزش و تربیت نیروهای انسانی با توجه به نیاز روز مناطق مختلف اقدام کند وهرمزگان نیز از این قائله مستثنا نیست.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان به منظور توانمند سازی و مهارت آموزی نیروی انسانی استان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت کرده است، گفت: در خصوص برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت تا کنون اقدامات خوبی در استان انجام گرفته اما استان نیازمند دوره های آموزش عالی در حوزه های صنایع مختلف است.

توسعه سوال مکران نیازمند آموزش نیروی انسانی ماهر و توانمند بومی است

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در طرح توسعه سواحل مکران گفت: توسعه سواحل مکران نیازمند آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهرو توانمند بومی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این خصوص داشته باشد.

محمد حسین امید نیز در این مراسم، با اشاره به سخنان رییس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان افزود: همان گونه که آقای دل پسند اشاره کرد باید همزمان با توسعه صنعتی مناطق به دنبال آموزش و تربیت نیروی انسانی بومی و توانمند بود.

وی به جایگاه و نقش مهم مناطق صنعتی و نیاز افزایش این مناطق در کشور، بیان کرد: با توجه به نقش این مناطق در اقتصاد کشور و زندگی مردم، دانشگاه جامع علمی کاربردی با مذاکره با استانداران و مسوولان و کارشناسان دست‌اندار طرح توسعه صنعتی استان ها، آمادگی دارد نیازهای توسعه‌ای مناطق برای آموزش‌های مهارتی در دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت را تامین کند.

وی با اشاره به صنعتی شدن بسیاری از نقاط کشور بدون در نظر گرفتن نیازهای منابع انسانی آن مناطق ابرازکرد: بهره‌گیری از عواقب و تجربیات منطقه عسلویه ما را بر این داشته است که در بحث مکران، باید از بدنه خود استان هرمزگان نیروی ماهر و توانمند تربیت کرد و این آمادگی برای تامین نیروهای مهارتی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی وجود دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ساماندهی مدرسان یکی از دستورالعمل‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی بوده است،ادامه داد: این ارزیابی‌ها امسال بعد از اجرای طرح جامع ساماندهی مدرسان در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی استان‌ها دنبال شد و از سال آینده میزان تاثیرگذاری مدرسان در ایجاد شغل و خلاقیت و کارآفرینی دانش‌آموختگان در انتخاب استادان برتر مبنا قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: ساماندهی وضعیت مدرسان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که بعد از سه سال کار شبانه‌روزی به نتیجه رسیده و از ۹۳هزار استاد، تنها ۲۵ هزار نفر، مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند.

به گفته امید، از سال ۹۵ ورود به دانشگاه ها فقط از طریق فراخوان امکان‌پذیر است و به ازای هر ۱۰ نفر متقاضی تدریس تنها یک نفر برای تدریس در این دانشگاه پذیرفته می‌شود.

وی، توجه ویژه به آموزش مهارت‌محور را یکی از رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی دانست و اضافه کرد: اجرای طرح آمایشی دانشگاه علمی کاربردی که شامل ارزیابی نیروهای ماهر و برنامه آموزشی است نیز با جدیت درحال انجام است.

بدنبال افزایش رشته های مرتبط با نیاز استان هستیم

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان گفت: با توجه به توسعه استان در حوزه های مختلف به دنبال افزایش رشته های مرتبط با نیازهای آن هستیم.

مهدی میرزاده نیز در این مراسم، افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربری استان متقاضی افزایش رشته های مرتبط با صنایع پتروشیمی و نفت، صنایع دریایی،خدمات بندری ، پرورش آبزیان، کشاورزی و گیاهان گرمسیری، هنر، موسیقی، نقاشی و … است.

وی با اشاره به تعداد مراکز فعال علمی کاربردی استان گفت: در حال حاضر پنج مرکز علمی کاربردی خصوصی، یک مرکز علمی کابردی حاکمیتی، یک مرکز وابسته و سه مرکز عمومی فعال هستند.

میرزاده با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، بیان کرد: ۲۲ دردصد از دانشجویان استان در مراکز علمی کاربردی استان تحصیل می کنند که ۵۷ درصد آنها در مقطع کاردانی و ۴۳ درصد در مقطع کارشناسی هستند.

مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان با حضور دکتر امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و پیمان دانش‌کار آراسته،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی به نمایندگی از سه مدرس از دانشگاه‌های علمی کاربردی واحدشهرداری قشم، الومنیوم المهدی و جهاددانشگاهی و همچنین به صورت ویژه از دکتر موسی جاودان رییس سابق و دکتر میرزاده رییس فعلی این دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا