نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندر عباس > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرعباس > اخبار پژوهشی > استقرار ایده پرداز منتخب ایده شو مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی
۲۸۳ بازدید

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از استقرار شرکت آراد افق نخل صاحب مقام برتر ایده برگزیده مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
دکتر بیژن خوشنود ضمن اعلام این خبر افزود: محمدعلی مستانه که در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال ۹۸ مقام برتر ایده شو مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان را کسب کرده بود در این مرکز مستقر شد.
وی اضافه کرد: طرح برگزیده شده در ایده شو مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان در سال ۹۸ در خصوص هوشمندسازی دستگاه های سردخانه به منظور نگهداری محصولات کشاورزی به ویژه خرما بوده که در دفاع از این طرح عنوان شده بود که برای نگهداری محصولات کشاورزی به ویژه دما باید متعادل باشد که محصولات نه از سرما آسیب ببینند و نه گرما باعث خرابی آن شود. تعادل دما یکی از نکات مهم در نگهداری سردخانه می باشد.
خوشنود خاطر نشان کرد: در طرح هوشمندسازی دستگاه های سردخانه سیستم ثبات دما و رطوبت که قادر باشد اطالاعات محل مورد نظر را گزارش ، و به صورت سالیانه ذخیره کند، توانایی افزایش طول عمر تجهیزات و دستگاه های مختلف با عملکرد درست، امکان مدیریت از راه دور برخی از فرآیند ها و کارها، توانایی بازبینی و کنترل خطا در هر زمان و قابلیت استفاده از سیستم های هشدار دهنده و اطلاع رسان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به طرح توسعه این محصول گفت: راه اندازی خط تولید و مونتاژ بردهای الکترونیکی جهت هوشمند سازی سردخانه ها ، کارخانه های صنعتی ، گلخانه ها، مرغداری ها، و …، هوشمند کردن روشنایی محیط داخلی سالن سردخانه، قابلیت روشن و خاموش کردن سیستم موتورهای اصلی و کمکی برق سردخانه، قابلیت تنظیم دما از راه دور، بازدید آنلاین از محیط سردخانه، اپلیکیشن موبایل جهت ارتباط در محل دستگاه با پروتکل بلوتوث، راه اندازی وب سایت جهت ارائه خدمات و پشتیبانی آنلاین از جمله طرح های توسعه طرح هوشمندسازی دستگاه های سردخانه توسط ایده پرداز آن می باشد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا