نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندر عباس > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرعباس > اخبار فرهنگی > بزرگترین دستاورد مناظره دانشجویی تقویت اعتماد به نفس، وحدت و خودباوری جوانان است
۲۳۹ بازدید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، محمد دل پسند در مراسم تجلیل از تیم برتر مسابقات استانی نهمین دوره مناظره دانشجویی استان هرمزگان، مناظره را از جمله روش های جذاب آموزش دانست و گفت: مناظرات دانشجویی باید بە گونەای باشد کە افراد شرکت کنندە از بیان‌کردن آرا و نظرات خود هراسی نداشتە و قادر بە بیان آشکار و روشن و دفاع از تفکرات خود باشند.

وی تصریح کرد: مناظره همچنین موجب می شود دانشجویان آنچه را آموخته اند در عمل به کار بگیرند و باید توجه داشته باشند مناظره اخلاق محور و اخلاق مدار و بر اساس مستندات علمی پیش برند.

سرپرست جهاد دانشگاەی هرمزگان اضافه کرد: مناظرات باید اخلاق محور باشد و موجب تقویت روحیە انتقاد پذیری و بالارفتن آستانەی تحمل شرکت کنندگان باشد.

دل پسند مناظرات دانشجویی را تمرینی برای ورود به عرصه های گسترده تر اجتماعی و تبیین مواضع در این عرصه ها دانست و عنوان کرد: علاوه بر این، مناظره تمرینی برای کار گروهی، افزایش تاب آوری و آستانه تحمل، تقویت تفکر خلاق و تمرین گفتگو است.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین نکاتی که در مناظره مد نظر قرار می گیرد و دانشجویان باید آن را رعایت کنند، آداب مناظره، احترام طرف مقابل، نقد منصفانه و اخلاق مداری است که شرکت در این مناظرات برای نسل های مختلف به عنوان یک مهارت تبدیل می شود و در طولانی مدت موجب افزایش روحیه گفتمان در جامعه خواهد شد.

وی عدم گفتگو و نقد منصفانه را از مشکلات ما در جامعه قلمداد کرد و افزود: گفتگو انسانها را به هم نزدیک می کند تا از داشته های یکدیگر بهره مند شوند.برنامه مناظره دانشجویی تمرینی بسیار موثر برای ارتقاء فرهنگ گفتگواست و بدون تردید بزرگترین دستاورد آن تقویت اعتماد به نفس، وحدت، صمیمیت و خودباوری جوانان و و در یک کلام ارتقاء سرمایه های اجتماعی جامعه است .

در پایان با حضور سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان به گروه‌های برتر لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد و از تلاش های تیم داوری تقدیر شد.

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا