نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندر عباس > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندرعباس > اخبار آموزشی > راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با تولید محصولات خرما در هرمزگان را دنبال می‌کنیم
۱۲۷ بازدید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان هرمزگان، بیژن خشنود با بیان این‌که جهاددانشگاهی هرمزگان دارای اولین مرکز نوآوری و شکوفایی در حوزه فرآورده‌های خرما است، افزود: فرآوری و بسته‌بندی خرما تاثیر به سزایی در افزایش درآمد باغداران خواهد داشت و راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی در این زمینه از ضروریات توسعه کیفیت محصولات خرمایی است.
وی با اشاره به این‌که استان هرمزگان از پتانسیل و جایگاه خاصی در تولید خرما برخوردار است، گفت: خرماهای مردا سنگ، خاصویی، برهی، مجول، کریته، پیارم، زاهدی، شاهانی، دیری، آل مهتری، مضافتی، خنیزی، زرک و کلک سرخ از مرغوب‌ترین ارقام خرما در استان هرمزگان به شمار می‌رود که پتانسیل قوی تجاری و صادراتی نیز دارند.

خشنود تاکید کرد: با توجه به این‌که خرمای استان هرمزگان از نظر کیفیت، به خصوص در رقم پیارم رتبه دوم جهان را دارد پس باید به شیوه‌های جدید بسته‌بندی و شناسایی و بازاریابی این محصول توجه داشت تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شود و از این رو رویدادهای استارتاپ خرما می‌تواند در تسریع این امر کمک بهینه‌ای در جذب سرمایه‌گذاران و رشد این حیطه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد استارت آپی مجازی صنعت خرما در استان هرمزگان گفت: این رویداد استارتاپی بسته بندی و فرآوری خرما به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان و با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان هرمزگان برگزار شده است.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: با امید این‌که بتوان ایده‌های نوین و خلاقانه که در مورد آن تحقیق و پژوهش شده را شناسایی کرده تا به دانش روز تبدیل شود اقدام به برگزاری استارت‌آپ‌ها سه روزه بسته بندی خرما کرده است.

گفتنی است، اول استارت آپ بسته بندی و فرآوری خرما با حضور خسروانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان، سالکی رییس راهبردی شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان و خشنود رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی، مظفر مدیر اجرای مرکز رشد جهاددانشگاهی و جمعی از اساتید و دانشجویان و مددجویان کمیته امداد صاحب ایده که به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی بندرعباس برگزار شد.

میان ۳۰ ایده ارایه شده به دبیرخانه مرکز رشد جهاددانشگاهی ۱۳ ایده برگزیده شده و به مرحله دوم که همان تعیین بوم کسب و کار است راه یافته‌اند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا