نسخه آزمایشی
۱۶۶ بازدید

رویداد استارت آپی فرآورده های شیلاتی با مشارکت سازمان ها و ارگانهای مرتبط و با همراهی بخش خصوصی در استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش دبیر رویداد سرکار خانم آزاده عطایی ، این مراسم  با حضور رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی، جمعی از مسئولان سازمان ها و ارگانهای  مرتبط، سرمایه گذاران، تسهیل کنندگان، دانشجویان، دانش آموختگان، مدرسان و علاقمندان حوزه شیلات در استان هرمزگان با محورهای محصولات غذایی، محصولات دارویی، محصولات بهداشتی، بسته بندی و نگهداری محصولات فرآوری شده، استفاده از ضایعات با هدف ایجاد ارزش افزوده و سایر ایده های مرتبط با فرآورده های شیلاتی از۳لغایت۱۰ خردادماه ۱۴۰۲برگزار شد.

هدف در این رویداد استارتآپی، آن است که به تیم های مستعد استار تآپی و افراد صاحب ایده کمک کنیم تا آموزشهای لازم وکاربردی را یاد بگیرند، شبکه سازی کنند، ایده خود را ارزیابی کنند و در نهایت آن را به محصول تبدیل کنند. ما با شناسایی و تربیت تیم های استارتآپی تلاش میکنیم تا در طی چند روزتوسط  اساتید با ادبیات استارتاپی، با تیمسازی و ارائه به سرمایهگذار آشنا شوند.

در این رویداد ۱۰ ایده مورد بررسی و داوری قرار گرفت که در نهایت ۳ایده رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. به ترتیب خانم افسانه جمالی زاده با موضوع: “استفاده بهینه از ماهی های کم مصرف و کم ارزش و ضایعات ماهی و میگو” موفق به کسب مقام نخست این رویداد شد. آقای علی رضایی با موضوع:” تولید با کیفیت ترین نمک دریا و با خلوص ترین آبشور” کسب مقام دوم و آقای نادرعلی حسینی زاده با موضوع: “مایه خرچنگ” مقام سوم را از آن خود کرد.

 دکتر محمود صباحی زاده سرپرست واحد استان گفت؛ این اولین رویدادی است که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جاری با موضوع شیلات برگزار می شود. وی هدف از برگزاری این قبیل رویدادها را شناسایی ایده های برتر جهت کمک به رفع موانع و مشکلات موجود در مشاغل دیگر را عنوان کرد که در نهایت کمک به رشد اقصاد جامعه می باشد. از دیگر رسالتهای این دانشگاه برگزاری و پیگیری این رویدادهاست که با نگاه ویژه و رویکردی متفاوت انجام خواهد شد.

دکتر محمودصباحی زاده ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی کامل دارد بر اساس ایده و طرح قوی که قابلیت تجاری سازی را دارد از طریق دیگر ارگانهای مربوطه، متقاضیان را جهت ثبت شرکت و دریافت تسهیلات مربوطه مورد حمایت خود قرار دهد. وی همچنین اضافه کرد در حال ریل گذاری و برنامه ریزی جهت تشکیل و برگزاری کافه کسب و کار دانشگاه نیز هستیم که نقش بسیار بزرگی در بخش شناسایی و تبادل علم و مهارت در جهت رونق کسب و کار دارد.

در پایان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد، این دانشگاه بعنوان اولین متولی تضمین اشتغال، برای پذیرش دانشجوی مهرماه۱۴۰۲ در استان هرمزگان از طریق ظرفیت های دستگاههای متقاضی مراکز این دانشگاه در استان، ۱۵۰نفر تضمین اشتغال دارد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا